Legyezős falikép szalaghímzéssel 1

Már elég régen elvarázsolt egy falikép az egyik szalaghímzéses külföldi magazinból. Nem tudok se portugálul, se spanyolul, se brazilul... ezért megyek a szemem után. Ami nem baj, legalább a saját munkámnak tekinthetem, amit elkészítek. Csak az ötlet, ami az újságból való.

Ez az a falikép. Igyekszem sokban hasonlót készíteni hozzá, de már a méretekből és előkészítésből adódólag is más lesz a képem. Úgy izgulok. Ez lesz az első komolyabb szalagos munkám! Ha érdekel benneteket, kövessétek nyomon. Hozom a részleteket! Mindig meg fogom kérdezni: Mi legyen belőle? - vásárba is elvinném ugyanis. Ez a vásár bemutatkozó vásár lesz, ezért is fontos. Ha van ötletetek, szívesen elmélkednék rajta!

Szóval úgy kezdtem, hogy kinéztem egy már önmagában is mutatós, de nem hivalkodó anyagot a rövidáru boltban. Reményeim szerint könnyű lesz rá hímezni, de ez majd elválik.
Miután kiszabtam belőle a szememnek tetsző anyagmennyiséget elgondolkodtam, hogy hogy tervezzem meg rajta a legyező mintát, mert ez bizony csúszni fog, vagy nem tudok rajta körzőzni, vonalzózni, rajzolni. A következőt találtam ki:
A kisfiammal vásárolni voltunk a Pennyben, ahol egy nagy ládába kirakják a karton dobozokat. Onnan hoztam párat és egy kissé ferdén megemelt munkalapot hoztam össze, amibe még a gombostű is megáll.
 
Kifeszítettem hát az anyagot és rátűztem a karton asztalkámra. Gondosan elterveztem, hogy mekkora területen fogok dolgozni a kiszabott anyagon... Mihelyst elkezdtem a munkát, rájöttem, hogy sokkal laposabb, pontosabban alacsonyabb lesz a kép, mint amennyi területet rászántam. Sebaj, így is jó lesz, ha sikerül. Szögmérő... Azt nem találtam sehol. Kerestem-kutattam, de szögmérő az nincs idehaza! Sebaj, körző azért még akad! Addig méricskéltem, míg kijelöltem az én legyezőm két szélét, majd fel is rajzoltam halványan, grafittal. Előkaptam a körzőt és rájöttem több szerencsém van, mint eszem, mert már fél centivel sem tudtam volna nagyobb körívet húzni vele! :D

 
Kiosztottam a legyező rétegeit a körzővel és fel kellett osztanom egyenlő darabokra. Itt jött volna csak igazán jól az a szögmérő, mert akkor középen lehetett volna egy teljes egész blokk. Sebaj, majd legközelebb! Tehát fel osztottam 8 egyenlő részre, majd két szélén megtoldottam még egy-egy kicsivel, ez lesz a legyező alap. Jelentem, ezzel elkészült a még számomra is leutánozhatatlan legyezőm váza! :)

 
Talán látszik valamennyire...

Most pedig nekiállok hímezni. A részletekkel pedig jövök. Mondjátok meg mi legyen belőle???

Utóirat: Az oldalsávban lévő, külföldi táskakészítős újságok között 35 Bag c. újságban található minta alapján varrtam már pár szatyrot. Egy kicsit variáltam rajta, mert a megszegett anyagom úgy nem veszett kárba és két ilyet is varrtam. Ezek kisebbek, mint az újságbeliek, de simán elmennék velük bevásárolni! :) Forrón ajánlom a figyelmetekbe ezt a magazint!

Megjegyzések