A sodrófa új ruhája

Igaz, eddig nem volt neki, de mivel foltvarró tanulónak neveztem ki magam (:DDDD), gyakorolni kell. A Seminol technikát ezúttal. Sajnos ezek az anyagok nyúlékonyak, ezért még kevésbé szépek a minták, mint pamutvászonból lehetnének. :( Gyakorolni még akkor is kell. A lecke, amiből kiindultam nem volt elég részletes, de azért kivágtam magam. A sodrófa, akarom mondani, mifelénk nyújtófa tartót bordó selyemmel béleltem meg, ezért bordó masnit köthettem rá. Igaz, nem lett tökéletes, de több dolgot is megtanultam. A legfontosabb, hogy hamarabb gondolkodj, mint ahogy vágsz! Aztán, hogy a precíz szabás elfedi a kisebb eltéréseket. Vasalni is úgy kell, mintha hímzést vasalnék! Ja, és szabad változtatni, hisz senki nem kér számon semmit. Szerencsére... :)
 A tananyag a már előző bejegyzésben említett Foltvarrás c. könyvből származik, lásd oldalt.
A háttérben látszik az első és a második patchwork edényfogóm is. A másodikat akartam kézzel elkészíteni, de a 3., mondom a 3. öltés után azt mondtam, hogy inkább gyakorlok még a gépen egy kicsit. Mivel a nyúlékony anyagot kézzel varrni igen nehéz, ezért húztam rá egy-egy segédvonalat, gombostúztem, varrtam, így betartottam a varrásráhagyást is és azt hiszem sokkal jobban sikerült a nagy testvérénél. Csodálkoztam, miért is kisebb? Hát persze, varrásráhagyást megtartottam, vasalóval vasaltam csak, nem pedig nyúztam. A második edényfogót már meg is tűztem a középső négyzetnél és vasaláskor rátettem egy anyagot, úgy vasaltam kissé alacsonyabb hőfokon. Ezzel azt értem el, hogy a kicsike még mindig puha és nem sült benne össze a bélés. :)))) Egyébként jó lesz ezt a mintát megjegyezni, mert country stílusú takarókon láttam sok-sok ilyet!

A tananyagom: 
Szóval, ebből kellett kihámozni valamit. :)

Megjegyzések

  1. Ha ezt az én nyújtófáim látnák, már csomagolnának és költöznének hozzád. Szép lett!
    Nem fog zavarni, ahogy ott lóg?

    VálaszTörlés
  2. :DDD Már a spájzban lóg, de lehet, hogy kiköltözik a konyhába... Hátha megérkeznek a nyújtófák vendégségbe... :D

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése